Geplaatst in Hardlopen, Poppilates

PIIT28

Wat ik zo leuk vind aan sporten Is dat je er een kan kiezen die je leuk vind Γ¨n waar je goed in bent! Toen ik nog jong was (πŸ˜‚) heb ik op ballet gezeten, Moderne Jazz gedaan en nog een paar jaar Street Dance. Daarna kwam de klad erin…  En waarom? Nou om 3 redenen: 1. geld, 2. tijd en 3. motivatie. Ja dat dus.

En ik zal ze even onderbouwen: 1. geld, ik heb gekeken naar sportscholen en acties met abonnementen. Uiteindelijk kwam ik steeds tot dezelfde conclusie, er zit een flink prijskaartje aan. Plus als je nog lessen ernaast als bijvoorbeeld Zumba wilde volgen dan was je in de eerst 2 maanden van je abonnement de sjaak, omdat dan de klassen al volgeboekt waren.

Dan 2. Tijd, eerst naar de sportschool, sporten en weer terug naar huis… Na het werk had ik echt geen zin om lang te reizen en alles wat dichtbij zat werd het om reden nummer 1 niet.

3. Motivatie. Door reden 1 en 2 was de motivatie ver te zoeken. Deze is wel helder zo toch? πŸ˜‰

Na een aantal jaren begon het dusdanig te kriebelen dat ik weer op zoek ging. En toen vond ik hardlopen. Het enige wat handig was om aan te schaffen waren een paar goede hardloopschoenen en hardloopkleding. En ja dat kost wel wat geld, maar niet maandelijks.

image

Vol goede moed in april 2012 begonnen en dit ging eigenlijk best heel goed. 5k onder het halve uur, de eerst wedstrijd was met de Marikenloop. De Posbankloop mee doen was natuurlijk de volgende stap. 10k rondje Nederland in het Openluchtmuseum wss ook een enorm succes! In 2014 in Westervoort ging het mis, een 5k weliswaar, maar een blessure bij mijn lies (de spier die daar zit heet rectus femoris).

Daarvoor heb ik fysiotherapie gehad, maar hij bleef maar knagen. Een naar gevoel wat ik met hardlopen steeds weer voelde en het ook verwachtte. Alle focus kwam op die plek terecht en ook alle frustratie. Toen ben ik na gaan denken, wat als ik nu gewoon een tijd stop met hardlopen. Mijn been even laat voor wat het is en op zoek naar iets anders.

Zo gezegd zo gedaan, ik ben toen gestopt met hardlopen en ik vond een video van pilates. De interesse voor pilates kwam vooral omdat het je langzaamaan je spieren opbouwt en flexibel maakt. Ik dacht dat is perfect voor mijn been!
Dus downloadde ik Blogilates haar beginners calendar en deed ik iedere dag de oefeningen. Ze had van alle oefeningen een video, wat ik heel fijn vond, zo kon ik zien hoe de oefeningen moesten en ze moedigde je ook steeds aan.

Ik vond haar manier van het brengen van pilates zo fijn dat ik het tot nu nog steeds doe. Ik heb een aantal van haar kalenders gedaan. Ze heeft iedere maand een nieuwe!! Dus je blijft niet in dezelfde sleur hangen
De kalenders kosten niets, behalve het inschrijven voor haar nieuwbrief, waarbij je een wachtwoord krijgt voor iedere nieuwe kalender.
De oefeningen kun je thuis in de woonkamer, slaapkamer of in de tuin doen, zonder enorme gewichten aan te hoeven schaffen.

En momenteel doe ik de PIIT28 2.0 challenge, (Pilates Intens Interval Training) 1.0 heeft ze uitgebracht in maart 2016! Je hebt iedere dag behalve zaterdag 4 rondes met 7 oefeningen van 45 seconden en 15 seconden rust. Het duurt 28:40 minuten en met warming up en cooling down ruim 45 minuten. Hier heb ik echt enorm veel plezier van en mijn conditie verbeterd, het uithoudingsvermogen van mijn spieren verbeterd, mentaal en geestelijk voelt het goed, ik zit nog lekkerder in mijn vel en het is zo voorbij!

image

Zo dat is genoeg voor nu! πŸ˜„

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s